Komunikace - VEŘEJNÝ BLOG - ⓘ4U akademie™

Veřejné odkazy na samostatná témata a osnovy ⓘ4U akademie™

◄ předchozí článek   ► další článek

   ► OBSAH TÉMAT V BLOGU NA TÉMA: KOMUNIKACE V OBCHODĚ


KOMUNIKACE: vykládaná jako spojení; přenos, sdělování, výměna informací; veřejná doprava, dopravní cesta

veškerá témata vychází z obecných znalostí a mentorského vedení společnosti ► EVERESTA s.r.o.

 

► Co to je Komunikace
 
  • Komunikace je v podstatě podobná významu slovu "Spojování", je to forma přenosu a výměny informací a obecně je vykládána jako spojení, tedy ve smyslu výměny informací i jako spojení například v silniční dopravě.
  • Komunikaci lze podle prostředků rozdělit na (verbální, neverbální, vizuální a komunikací činy)

► Proč si nerozumíme
 zdroj
  • Na jazyku, kterým komunikujeme je specifické právě to, že slova jsou pouze sekvence zvuků. Slova sama o sobě nemají žádnou přímou spojitost s tím, co popisují (až na vyjímky, které replikují určité zvuky... "prásk", atd). Význam k těmto slovům – zvukům si každý z nás přiřadil sám. Právě proto význam jednoho slova může být pro různé lidi velmi odlišný. ( Přepsáno z uvedeného webu )

► Zásady efektivní komunikace  ► (správné otázky, naslouchání, zaujmout, věcný projev)
 zdroj
  • Pro úspěšnou komunikaci je nutné získat i druhou stranu
  • Komunikace by měla být vyvážená a měli bychom dávat prostor i druhé straně
  • Musí být vyvážen poměr mezi sdělováním a nasloucháním
  • Klíčovým momentem je "třetí forma naslouchání" schopnost číst mezi řádky
  • Konkrétně vysvětlit to, co je potřeba, tzn. jasně a přesně, stručně a věcně, srozumitelně
  • Jinými slovy "mluvit řečí posluchačů"
  • Asertivní a pozitivní projev
  • Zaujmout posluchače obsahem i neverbální komunikací
  • Využít druhou stranu správnými otázkami
  • Aktivně naslouchat
  • Mít asertivní a pozitivní postoj

► Kladení otázek
 zdroj
  • Otázky a jejich vhodné používání jsou základním prostředkem kvalitní komunikace
  • Otázka je výrok vyžadující vysvětlení a vyjaduje se tázací větou

  • ZÁKLADNÍ TYPY OTÁZEK 

    otevřené - umožňují volnou tvorbu odpovědi
    uzavřené - výběr z několika variant odpovědi
    1. Uzavřené (Je vám pracovní postup jasný? Potřebujete ještě něco vysvětlit?)
    2. Otevřené (Jaký je váš názor na ...? Co si myslíte o ...?)
    3. Alternativní (Hodila by se vám schůzka v pondělí nebo ve čtvrtek?)
    4. Kontrolní (Pokud jsem vám správně porozuměl, tak...?)
    5. Sugestivní (Jistě víte, že...?)
    6. Protiotázky (Jak to myslíte, že jsem typická blondýna?)
    7. Rétorické (A co vám na to teď řeknu?)

 
  • Aktivní naslouchání
  • Pozitivní vyjadřování

► Etika x Etiketa - definice pojmů
 zdroj
  • ETIKETA - správné jednání, které vychází z ETIKY
  • ETIKA - teorie mravnosti, toeretické zkoumání hodnot, zkoumá morálku

 
  • Etika x Etiketa - jak už to nikdy nepoplést
  • Etika x Etiketa - slušnost jako základ dobrých vztahů
  • Vybrané typy etikety potřebné pro práci se zákazníkem
  • Etiketa komunikace
  • Etiketa oblékání
  • Etiketa v obchodní praxi
  • Jak a kdy se představovat
  • Pravidla oslovení
  • Pravidla představení, podání ruky
  • Práce s vizitkou
  • Etiketa telefonická
  • Etiketa pracovního hovoru se zákazníkem
  • Netiketa
  • Etiketa telefonická - řešení modelových situací
  • Společenské vystupování a etiketa
  • Význam společenského chování obecně
  • Význam společenského chování při styku s klienty
  • Etiketa a Takt
  • Základní etické zásady, na které by člověk nikdy neměl zapomínat při styku se zákazníkem
  • Etické zásady při komunikaci se zákazníkem
  • Zásady společenského chování a jejich využití při jednání se zákazníkem
  • Jakým chybám se vyhnout
  • Základní etické zásady - praktický nácvik a modelové situace
  • Celkový dojem při komunikaci
  • Jak zaujmout zákazníka, ale nevnucovat se - řešení modelových situací
  • Profesionalita, odbornost, inteligentní vizáž
  • Neverbální komunikace a ovládnutí emocí
  • Jak zanechat pozitivní první dojem
  • Shrnutí kurzu a ověření znalostí, osobní plán rozvoje, závěr

► Komunikační bariéry

 zdroj 
 zdroj

  • Můžeme definovat jako "Překážky bránící úspěšnému výsledku komunikace"
  • Překážky, které brání komunikaci mohou mít různý charakter v závislosti na prostředku komunikace
  • Můžeme definovat základní druhy (na straně komunikátora, na straně příjemce, vnější komunikační bariéry)
  • KOMUNIKÁTOR - Narušený vývoj řeči, špatný sluch, odlišný jazykový styl, dialekt, monotónost řeči
  • PŘÍJEMCE - Fyzické obtíže, rozdílné životní zkušenosti, problém s jazykem, stres, domýšlení závěrů, ....
  • VNĚJŠÍ - Nevyhovující prostředí, hluk, teplo, zima, malý prostor, málo času, stres a podobně
  • Pro úspěšnou komunikaci je nutné Komunikační bariéry znát a eliminovat !

► ÚSPĚŠNÁ KOMUNIKACE

 

  • Komunikační dovednosti
  • Zásady a principy efektivní komunikace
  • Komunikační prostředí a jeho budování
  • Komunikační bariéry a jejich odstranění
  • Nástroje efektivní komunikace
  • Kladení otázek
  • Aktivní naslouchání a empatie
  • Jasné a stručné vyjadřování
  • Pozitivní vyjadřování
  • Verbální a neverbální komunikace
  • Podíl verbální a neverbální komunikace na sdělení
  • Struktura sdělení
  • Zásady rétoriky
  • Řeč a práce s hlasem

► Komunikační typy
 zdroj
  • Komunikační typy: analytický, přátelský, řídicí a expresivní
  • Každý z nich má své slabé a silné stránky. Žádná ideální kombinace neexistuje.
  • Každý člověk je jiný a může být užitečný v různých věcech.

ANALYTICKÝ TYP: 
Většinou nemá potřebu ani vést druhé, ani být veden. Zásadní je pro něj úkol - potřebuje jasné a konkrétní zadání. Vyjadřuje se přesně a totéž vyžaduje po druhých. O vyřčeném hodně přemýšlí, mluví spíše pomalu, váží každé slovo. Při jednání s analytickým typem je na místě věcnost, systematičnost. Neboli stručně, jasně, výstižně.

PŘÁTELSKÝ TYP:
Rád přenechá zodpovědnost druhým. Je velmi orientovaný na lidi, má snahu jim pomáhat a v komunikaci vychází člověku vstříc. Prakticky vždy s vámi bude souhlasit. Jeho projev je živý, vstřícný. Platí na něj to samé - přátelské a přívětivé jednání, má tendenci vyhýbat se tlaku. Nenuťte ho do rychlých rozhodnutí, ale vyžadujte ujištění, že vám porozuměl.

ŘÍDÍCÍ TYP:
Vůdčí typ orientovaný na cíl. Je ambiciózní a soutěživý. Chce mít hlavní slovo, má snahu rozhovor řídit. Musíte mít jasno v cílech komunikace. Důležitá jsou fakta, logické argumenty.

EXPRESIVNÍ TYP:
Živý, emotivní, s vůdčími sklony. Chce motivovat a strhávat lidi. Zodpovědnost přijímá rád. Má často výraznou gestikulaci a mimiku, občas reaguje prudce a unáhleně. Rozhovor s ním musíte řídit, má tendenci zabrat si veškerý prostor a čas pro sebe. Platí na něj přesné argumenty a jasné požadavky. Dejte ale prostor i jeho nápadům, nevyplatí se ho přehlížet.

POKERFACE: - poslouchá bez hnutí brvou. Nereaguje, je bez výrazu a dívá se mnohdy i mimo vás 
MANIPULÁTOR: - člověk, který vám nenechá sebemenší kousek prostoru a manévruje vás bez pardonu
UPOVÍDANÝ: - zavalí přívalem slov, emocí a gest, v podstatě nemáte možnost zjistit, co si doopravdy myslí

( zdroj: internet )


 
  • Hlavní komunikační typy
  • Diagnostika vlastního komunikačního typu
  • Jak poznat typ druhého člověka
  • Jak jednat s různými typy lidí
  • Vliv temperamentu a výchovy
   

   ► PŘEHLED ČLÁNKŮ BLOGU NA TÉMA: KOMUNIKACE (přístup je pouze pro členy ⓘ4U akademie™)


 

Chci se zapojit do ⓘ4U akademie™

 

30
Listopad
2017

Co to je KOMUNIKACE - Ⓘ4U akademie™

Přidáno: 30. 11. 2017 13:04:13 Počet shlédnutí: 24

Co to je Komunikace, Proč si nerozumíme, Zásady efektivní komunikace, Komunikační bariéry, Kladení otázek, Aktivní naslouchání, Pozitivní vyjadřování a další taje tohoto tématu.

Čtěte více... Komentáře: 0

Předvolby soukromí
Soubory cookie používáme k vylepšení vaší návštěvy tohoto webu, k analýze jeho výkonu a ke shromažďování údajů o jeho používání. Můžeme k tomu použít nástroje a služby třetích stran a shromážděná data mohou být přenášena partnerům v EU, USA nebo jiných zemích. Kliknutím na „Přijmout všechny soubory cookie“ vyjadřujete svůj souhlas s tímto zpracováním. Níže můžete najít podrobné informace nebo upravit své preference.

Zásady ochrany soukromí

Ukázat podrobnosti

Přihlásit se do kanceláře